Jak przygoda to tylko w Warszawie – wycieczka klasy 8a i 7b.

18,19 października 2023 roku uczniowie klasy 8a i 7b naszej szkoły  wraz z opiekunkami  udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy Wcześnie rano, bo o 4:00  wyruszyliśmy w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty w  Muzeum Powstania Warszawskiego. Nie ukrywamy, że według większości uczniów, to miejsce okazało się wyjątkowe. W niepowtarzalny sposób zaprojektowana ekspozycja muzealna oddziaływała na wszystkich obrazem, światłem i dźwiękiem, a aranżacja wnętrza i wykorzystanie efektów multimedialnych przybliżała powstańczą rzeczywistość. Była to nieoceniona lekcja historii. W takiej atmosferze mogliśmy poczuć się jak mali powstańcy. Zbieraliśmy karteczki z kalendarza z opisem poszczególnych dni powstania.

Następnym punktem programu był PGE Narodowy. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem naszych marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie!

Potem pojechaliśmy autokarem do Centrum Nauki Kopernik. Jest to interaktywne centrum nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości poznania świata i uczenia się. Mieliśmy okazję dokonać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata.

Drugi dzień również był udany, Warszawa przywitała nas piękną i kolorową jesienną aurą, więc od razu udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Zachwycaliśmy się także florą i fauną tego parku, do zdjęć „pozowały” nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki. Następnie udaliśmy się  na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Akurat odbywała się zmiana warty. Następnie udaliśmy się w kierunku Starego Miasta, pani przewodnik pokazywała i opowiadała nam o najważniejszych miejscach i pomnikach. Widzieliśmy Kolumnę Zygmunta, Pomnik Syrenki, Pomnik Małego Powstańca, Kościół św. Krzyża i wiele innych oraz Starówkę, Pałac Prezydencki.

Nasze zwiedzanie zakończyliśmy na Zamku Królewskim,  gdzie największe wrażenie zrobił na nas Pokój Marmurowy z przepięknymi zdobieniami i iście królewskim przepychem.  Zachwycaliśmy się ogromnymi dziełami Jana Matejki, które w końcu mogliśmy podziwiać na żywo, a nie tylko w podręczniku do historii. Ważnym punktem było dla nas odwiedzenie Sali Senatorskiej, w której uchwalono Konstytucję 3 maja  w 1791 r.

To był ostatni punkt programu naszej wycieczki, pełni wrażeń wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Do Nowego Sącza dotarliśmy około godziny 23.00.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera, zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć.