UCZEŃ MIESIĄCA
W roku szkolnym 2024/2025 w naszej szkole odbywają się wybory ,,Ucznia miesiąca”. Raz w miesiącu, wychowawcy każdej klasy przedstawiają jednego ucznia, który wyróżnia się na tle klasy. Natomiast Samorząd Uczniowski biorąc pod uwagę wszystkich kandydatów, wybiera „Ucznia miesiąca”, mianowicie osobę, która wyróżnia się: szczególnymi osiągnięciami edukacyjnymi, kulturą osobistą, koleżeńską postawą, osiągnięciami sportowymi lub aktywnością społeczną.
UCZEŃ MIESIĄCA LISTOPADA
w klasach I-III
Kacper z kl. III
w klasach IV-VIII
Adam z kl. V
GRATULUJEMY!
UCZEŃ MIESIĄCA PAŹDZIERNIKA
w klasach I-III
Artur z kl. IIa
w klasach IV-VIII
Dariusz z kl. VIIIb
GRATULUJEMY!
UCZEŃ MIESIĄCA WRZEŚNIA
w klasach I-III
Maksymilian z kl. IIa
w klasach IV-VIII
Martyna z kl. VIIIb
GRATULUJEMY!
ROK SZKOLNY 2024/2025
.
SAMORZĄD
UCZNIOWSKI
.
.
.
..
.
.
Przewodniczący Szkoły
FILIP BODZIONY
Zastępca Przewodniczącego
MAŁGORZATA SIEDLARZ
Sekretarz
TOMASZ TUCZNIO
Skarbnik
GABRIELA WIKTOR
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego:
Aleksandra Baran, Magdalena Sadkiewicz
Postanowienia ogólne
Samorząd uczniowski obejmuje wszystkich uczniów Szkoły Podstawowej, którzy w swoim gronie wybierają przedstawicieli. Wszelkie zadania grupy społeczności uczniowskiej podejmowane są dla osiągnięcia wspólnego dobra z poszanowaniem woli mniejszości ze zdolnością do kompromisu. Plan pracy Samorządu Uczniowskiego został opracowany z uwzględnieniem zagadnień zawartych w Programie Wychowawczo-Profilaktycznym.
Cele i założenia Samorządu Uczniowskiego
- Rozwijanie samorządności i aktywności uczniów:
– reprezentowanie ogółu uczniów
– opracowywanie planu pracy SU
– stałe prowadzenie gazetki SU
– spotkania z samorządami klasowymi, informacje o podejmowanych akcjach
– zapoznanie ze Statutem Szkoły, regulaminem ucznia
– systematyczne spotkania SU – planowanie i organizowanie pracy
– uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami
- Kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich- akcje charytatywne:
– udział w akcjach charytatywnych
– włączenie się do akcji „Świąteczne Kartki Dobroczynne”- Sursum Corda
- Dbanie o ład i porządek na terenie szkoły:
– udział w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym dla Szkół: „Zbieraj baterie i telefony”
– dbałość o porządek na terenie szkoły
- Organizowanie działalności rozrywkowej:
– organizacja działalności kulturalnej, oświatowej,
sportowej oraz rozrywkowej
– andrzejkowe spotkania klasowe i wróżby andrzejkowe
- Obchody rocznic narodowych oraz uroczystości szkolnych:
– kultywowanie i wzbogacanie tradycji szkoły i regionu
– Dzień Edukacji Narodowej- przygotowanie życzeń dla nauczycieli
– ślubowanie klasy pierwszej- wystawienie pocztu sztandarowego
– Narodowe Święto Niepodległości- wystawienie pocztu sztandarowego
– kartki z życzeniami dla nauczycieli z okazji Świąt Bożego Narodzenia
- Działania na rzecz społeczności uczniowskiej:
– kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich
– rozwijanie demokratycznych form współdziałania uczniów, wzajemnego
wspierania się oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupę
– zwiększanie satysfakcji uczniów z wykonywanej pracy
– wznowienie całorocznej akcji „Szczęśliwy numerek”
– wznowienie wyborów „Ucznia miesiąca”
– zorganizowanie akcji: „White Friday”- w każdy trzeci piątek miesiąca, uczniowie nie mają zadawanych zadań domowych
– skupienie uwagi na inspirowaniu młodzieży do aktywnego spędzania czasu wolnego oraz zdrowego stylu życia
– kreowanie twórczej atmosfery w szkole, sprzyjającej samorealizacji i poszerzaniu własnych zainteresowań
Zadania opiekunów Samorządu Uczniowskiego
– czuwanie nad całokształtem prac Samorządu Uczniowskiego
– pośredniczenie między uczniami, a nauczycielami
– doradzanie i wspomaganie inicjatyw uczniowskich