UCZEŃ MIESIĄCA

W roku szkolnym 2024/2025 w naszej szkole odbywają się wybory ,,Ucznia miesiąca”. Raz w miesiącu, wychowawcy każdej klasy przedstawiają jednego ucznia, który wyróżnia się na tle klasy. Natomiast Samorząd Uczniowski biorąc pod uwagę wszystkich kandydatów, wybiera „Ucznia miesiąca”, mianowicie osobę, która wyróżnia się: szczególnymi osiągnięciami edukacyjnymi, kulturą osobistą, koleżeńską postawą, osiągnięciami sportowymi lub aktywnością społeczną.

UCZEŃ MIESIĄCA LISTOPADA

w klasach I-III

Kacper z kl. III

w klasach IV-VIII

Adam z kl. V

GRATULUJEMY!

 

UCZEŃ MIESIĄCA PAŹDZIERNIKA

w klasach I-III

Artur z kl. IIa

w klasach IV-VIII

Dariusz z kl. VIIIb

GRATULUJEMY!

UCZEŃ MIESIĄCA WRZEŚNIA

w klasach I-III

Maksymilian z kl. IIa

w klasach IV-VIII

Martyna z kl. VIIIb

GRATULUJEMY!

.
.
.

ROK SZKOLNY 2024/2025

.

SAMORZĄD

 

UCZNIOWSKI

 

.

.

.

..

.

.

 

Przewodniczący Szkoły

FILIP  BODZIONY

Zastępca Przewodniczącego

MAŁGORZATA  SIEDLARZ

Sekretarz

TOMASZ  TUCZNIO

Skarbnik

GABRIELA  WIKTOR

 

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego:

Aleksandra Baran, Magdalena Sadkiewicz

Postanowienia ogólne

 

Samorząd uczniowski obejmuje wszystkich uczniów Szkoły Podstawowej, którzy w swoim gronie wybierają przedstawicieli. Wszelkie zadania grupy społeczności uczniowskiej podejmowane są dla osiągnięcia wspólnego dobra z poszanowaniem woli mniejszości ze zdolnością do  kompromisu. Plan pracy Samorządu Uczniowskiego został opracowany z uwzględnieniem zagadnień zawartych w Programie Wychowawczo-Profilaktycznym.

 

Cele i założenia Samorządu Uczniowskiego                                               

 

  1. Rozwijanie samorządności i aktywności uczniów:

– reprezentowanie ogółu uczniów                                                                                     

– opracowywanie planu pracy SU

– stałe prowadzenie gazetki SU

– spotkania z samorządami klasowymi, informacje o podejmowanych akcjach

– zapoznanie ze Statutem Szkoły, regulaminem ucznia

– systematyczne spotkania SU – planowanie i organizowanie pracy

– uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami

 

 

  1. Kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich- akcje charytatywne:                                 

– udział w akcjach charytatywnych

– włączenie się do akcji „Świąteczne Kartki Dobroczynne”- Sursum Corda

 

 

  1. Dbanie o ład i porządek na terenie szkoły:  

– udział w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym dla Szkół: „Zbieraj baterie i telefony”

– dbałość o porządek na terenie szkoły

 

 

  1. Organizowanie działalności rozrywkowej:

– organizacja działalności kulturalnej, oświatowej,

sportowej oraz rozrywkowej

– andrzejkowe spotkania klasowe i wróżby andrzejkowe

 

 

  1. Obchody rocznic narodowych oraz uroczystości szkolnych:

– kultywowanie i wzbogacanie tradycji szkoły i regionu

– Dzień Edukacji Narodowej- przygotowanie życzeń dla nauczycieli

– ślubowanie klasy pierwszej- wystawienie pocztu sztandarowego

– Narodowe Święto Niepodległości- wystawienie pocztu sztandarowego

– kartki z życzeniami dla nauczycieli z okazji Świąt Bożego Narodzenia

 

 

  1. Działania na rzecz społeczności uczniowskiej:

– kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich

– rozwijanie demokratycznych form współdziałania uczniów, wzajemnego

wspierania się oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupę

– zwiększanie satysfakcji uczniów z wykonywanej pracy

– wznowienie całorocznej akcji „Szczęśliwy numerek”

– wznowienie wyborów „Ucznia miesiąca”

– zorganizowanie akcji: „White Friday”- w każdy trzeci piątek miesiąca, uczniowie nie mają zadawanych zadań domowych

– skupienie uwagi na inspirowaniu młodzieży do aktywnego spędzania czasu wolnego oraz zdrowego stylu życia

– kreowanie twórczej atmosfery w szkole, sprzyjającej samorealizacji i poszerzaniu własnych zainteresowań

 

Zadania opiekunów Samorządu Uczniowskiego

– czuwanie nad całokształtem prac Samorządu Uczniowskiego

– pośredniczenie między uczniami, a nauczycielami

– doradzanie i wspomaganie inicjatyw uczniowskich

 

 

 

 

 

Skip to content